جل الخالق

جل الخالق

به نام خدا، جل الخالق، الله اکبر،سبحان الله،الحمدالله،فتبارک الله احسن الخالقین
جل الخالق

جل الخالق

به نام خدا، جل الخالق، الله اکبر،سبحان الله،الحمدالله،فتبارک الله احسن الخالقین

خالق یکتا: من نزدیکم. دعای دعا کننده را، به هنگامی که مرا می‌خواند، پاسخ می‌گویم.

وَإِذَا سَأَلَکَ عِبَادِی عَنِّی فَإِنِّی قَرِیبٌ أُجِیبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ فَلْیسْتَجِیبُوا لِی وَلْیؤْمِنُوا بِی لَعَلَّهُمْ یرْشُدُونَ(البقرة/186)

و هنگامی که بندگان من، از تو در باره من سؤال کنند، (بگو:) من نزدیکم. دعای دعا کننده را، به هنگامی که مرا می‌خواند، پاسخ می‌گویم. پس باید دعوت مرا بپذیرند، و به من ایمان بیاورند، تا راه یابند (و به مقصد برسند)


آرامش

جل الخالق : عظمت خلقت


عظمت کره زمین بقدری است که بشر حتی اگر هزاران سال هم عمرداشته باشد قادر به سیاحت و درک عظمت آن نیست. کره زمین در برابر بعضی سیاره های مجاور، ستارگان نزدیک و دور، بسیار کوچک  است. عظمت جهان هستی بقدری بزرگ است که درک عظمت جهان برای بشر امکان پذیر نیست و تلاش برای شناخت این عظمت فقط  او را در حیرت فرو می برد. بشر در برابر عظمت بی انتهای خالق این جهان عظیم فقط می تواند بگوید : الله اکبر، سبحان الله، جل الخالق


جل الخالق: اسب دریایی

بارداری و زایمان همیشه یکی از مسئولیت های سنگین طبیعت برای زنان بوده است. با این حال در طبیعت چند نوع از گونه های حیوانی وجود دارند که در آنها مردان این وظیفه سنگین را به دوش می کشند. اسب های دریایی در میان سوزن ماهیان یکی از دو گونه از حیواناتی هستند که در آنها مردان وظیفه حاملگی و حمل فرزند را بر عهده دارند.
در ابتدا اسب های دریایی ماده تخم های خود را در درون کیسه تخم مردان جای می دهند.سپس تخم های یاد شده در انجا با اسپرم مرد بارور می شوند و بعد از گذشت 10 الی 25 روز از زمان باروری، اسب های دریایی کامل و بسیار ریز را به بیرون می ریزند. نشنال جئوگرافیک موفق شده است تا ویدیویی از این شگفتی طبیعت را ضبط کند. در ادامه می توانید ویدیوی تهیه شده از این رخداد شگفت آور مشاهده نمایید:



اسب دریایی یا اسب ماهی یک نوع ماهی از خانواده سوزن‌ماهیان (syngnathidae) است که در آبهای حاره‌ای و معتدل سرتاسر جهان یافت می‌شود. طول بدن اسبهای دریایی از ۱۶ میلی متر تا ۳۵ سانتی متر متغیر است. مشخصه ویژه این نوع ماهیها این است که آنها از جمله معدود ماهیانی هستند که در آنها جنس نر حامله می‌شود. طول مدت حاملگی در اسب دریایی بین ۲ تا ۳ هفته طول می‌کشد. تک همسر داری از جمله دیگر خصوصیات غیر عادی اسبهای دریایی می‌باشد.
 این ماهی غیر معمول بلند قد دارای سری به شکل اسب است و به سمت بالا شنامی کند. بیشتر اوقات اسبهای دریایی بدون حرکت باقی می‌مانند این حالت را به صورت گیر دادن دم چسبیده خود در لابه لای مرجانها و جلبکهای دریایی انجام می‌دهند و با همین حرکت در مقابل دشمنان ایجاد استتار می‌کنند.
 چشمها مستقل از سر به طرفین حرکت می‌کنند و به این وسیله دائماً مراقبت دشمنان بوده و همچنین غذای خود را جستجو می‌کنند. نوع ماده این حیوان تخمهای خود را در کیسه نوع نر می‌ریزد و در همانجا نوزادان از تخم بیرون می‌آیند که به شکل اسبهای دریایی کوچک می‌باشند.


 

2005

منبع: http://sinapress.irو http://www.aparat.com و http://www.jamnews.ir

-----------------------------------------------------------------------------------------------



اهدای عضو، اهدای زندگی

شما هم می توانید سفیر اهدای عضو شوید

با کلیک بر روی یکی از تصاویر زیر  اقدام نمایید:

www.ehda.center

 


Image result for ehda

www.ehda.sbmu.ac.ir